وبلاگ"شوباد"ایرج رودباری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی  در جمع نماز گزاران مسجد شهداء در کهنوج اظهار داشت: آراستگی و آمادگی برای استقبال از ماه رمضان به‌عنوان یکی از سنت‌های حسنه مردم این شهرستان همه ساله با شور و نشاط خاصی دنبال می‌شود.

وی افزود: در دهه سوم ماه شعبان که دهه تکریم وغباروربی  مساجد است، بیش از ۲۵۰ مسجد، تکایا، حسینیه‌ها با همکاری مردم، هیئت امناء و روحانیون مساجد نظافت و غبارروبی شدند تا در این ماه کلیه مراسم دینی و مذهبی به نحو خوبی برگزار شود.

رودباری بیان داشت: با فراهم شدن شرایط مناسب برپایی منظم و مستمر نمازهای جماعت و برگزاری مجالس دعا، تلاوت قرآن، موعظه و خطابه در مساجد همه مردم مومن و خداپرست منطقه میتوانند از برکات معنوی این ماه مبارک بهره‌مند شوند.

وی ضمن مهم دانستن حضور مردم درمساجد و حسینه‌ها تصریح کرد: حضور گسترده مردم در برنامه‌های مساجد موجب ارتقای سطح فرهنگ دینی و معنوی جامعه می‌شود،چراکه پیروزی انقلاب شکوهمند کشورمان از مساجد شکل گرفت.

ایرج رودباری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهنوج  با اعلام این خبر گفت: غباروبی از مساجد و نمازخانه ها با هدف مهیا شدن برای ماه مبارک رمضان ۱۰خردادسالجاری انجام شد.

وی در ادامه افزود: اگر مکانی دچار کثیفی و آلودگی ظاهری باشد از وسایل شوینده استفاده می‌کند تا هر چه سریعتر آلودگی از بین برود  انسان نیز برای رهایی از سیاهی باید تمهیداتی بیندیشد تا به سوی نور و روشنایی برود چرا که رفع  آن از هر چیزی دیگری لازم و ضروری می باشد  و اصول در ست و اساسی آن باید همواره مد نظر گرفته شود تا با ایجاد یک راهکار مهم و اصلی روندی در جهت بهبود غبار دل از سیاهی های موجود برداشته شود.

وی تصریح کرد:دل خالی از زنگار نیاز به حمایت معنوی دارد تا در سایه سار توکل به خداوند بتواند گامی مهم برای اعتلای دینی و معنوی خود بردارد چرا که انسان در هر حالی نیازمند به آرامش روحی و روانی است و این را در سایه توکل به ذات باری تعالی می تواند به دست آوردو این اعیاد فرصت مناسبی است که فرد بتواند بیشتر از پیش خود را به آمادگی برساند.

IMG09081243 Untitled-1 دهه-تکریم-و-غبار-روبی-مساجد-23-560x373

انتهای پیام/